Bedrijven zoeken continu naar frisse, effectieve manieren om hun merk in de spotlight te zetten en hun doelgroep te bereiken. Een terugkerende trend op beurzen en evenementen is het gebruik van bedrukte promotiemateriaal zoals speelkaarten en spandoeken. Deze aanpak biedt niet alleen een creatieve draai aan traditionele marketingmiddelen, maar zorgt ook voor een blijvende indruk bij potentiële klanten en partners.


Speelkaarten zijn traditioneel een bron van vermaak en gezelligheid. Door deze te bedrukken met het logo, de kleuren en de boodschap van uw bedrijf, transformeert u een standaardspelletje in een krachtige marketingtool. Bedrukte speelkaarten fungeren als een subtiele, doch effectieve herinnering aan uw merk, elke keer wanneer ze worden gebruikt. Ze zijn daarom niet alleen een unieke give-away op beurzen en zakelijke bijeenkomsten, maar bieden ook een speelse manier om uw bedrijf te promoten.

Grootse aandacht voor je merk
Wanneer je kiest voor leuke give-aways of opvallende promotiematerialen voor de beursstand dan laat het aan bezoekers en potentiële klanten zien dat je een duidelijke boodschap wilt overbrengen. Een groot opvallend spandoek springt er tussen de vele bedrijven uit die aanwezig zijn. Het is een visueel herkenningspunt van je logo of misschien communiceert het een duidelijke boodschap of actie die meer bezoekers zal aantrekken.

Spandoeken maken kan in lage oplage en op elk gewenst formaat. Houd er bij het ontwerpen van het spandoek rekening mee dat de boodschap ook vanaf een afstandje zichtbaar is. Het is één van de meest voorkomende fouten van het aanwezige promotiemateriaal op beurzen en evenementen.

Bundel je krachten
Het mooie aan beurzen en evenementen is dat je veel drukwerk en relatiegeschenken kunt combineren. Waar het POS-materiaal vooral richt om potentiële klanten naar je beursstand te trekken, zijn de relatiegeschenken de perfecte give-away! Wanneer de bezoekers weer thuis of op kantoor komen, hebben zij in ieder geval een leuk aandenken mogen ontvangen.

Sta je binnenkort op een beurs of evenement, bedenk dan goed welke producten of geschenken goed te combineren zijn voor de ideale beursstand. Je wilt in eerste instantie opvallen met jouw bedrijf om zo in contact te komen met je potentiële klanten. Daarnaast wil je een blijvende herinnering achterlaten, daarin zijn de relatiegeschenken dus erg belangrijk. Als jij hier tijd, energie en geld in investeert zal een bezoeker dit meer waarderen ten opzichte van een give-away die niet gebruikt wordt of snel kapot gaat. Het is ons advies om hier niet op te besparen!

Maak ruim van tevoren een planning en begroting van de aankomende beurs. Zo zorg je voor een gestructureerde (en betaalbare) aanpak. Alle potentiële klanten zullen jouw inspanningen waarderen wat zal leiden tot een positieve (eerste) indruk! Op die manier kun je verder bouwen aan een langdurige zakenrelatie.